Follow Dashboard
Best x??

TITLE; Keadaan yang Rumit , Bagaimana aku laluinyaa ?
Saturday 22 October 2011 | Saturday, October 22, 2011 | 0 comments
Assalammualaikum semua , Setelah sekian lama aku tak update blog aku ne. Baru laa kali ne aku ada kesempatan untuk m'updatekannya. Blog aku ne takla penting sangat tapi sayang jugak kalau kena biar kosong teruskan? hehe. Masa ne tergerak hati nak tulis something pula. Tak tahulah,mata aku awal buka pula hari ne mungkin sebab aku tidur awal semalam.Penat sangatkan.hehe.
Baiklah, Tak nak cakap panjang-panjang.Jom kita langsung saja ke tajuk entry aku hari ni okay. Keadaan yang rumit? apa tuh ya? aku pun sebenarnya tak pakar sangat dalam berbahasa-bahasa ne tapi aku tahulah sikit-sikit begitu. Em, Keadaan rumit adalah keadaan di mana anda berada di dalam keadaan yang tersepit laa.haha. I mean, kita tak tahu nak buat apa-apa masa tuh,kita banyak fikir,kita banyak kerja dan dalam masa yang sama kita perlu jaga hati orang, bak kata pepatah "diluah mati bapa,ditelan mati mama" . Kira macam itulah. Entah! aku pun lupa-lupa suddaaa -,- .
Keadaan ne mesti korang pernah alami kan? Kalau korang cakap TAK , aku akan labelkankorang sebagai orang yang BERUNTUNG ! hee. Tapi mustahil laa , memang sudah lumrah,semua akan merasainya. hehe. Okay! Bagaimana untuk aku hadapi keadaan seperti itu? tetttttt! aku pun sebenarnya tak tahu , hhuhu. Tapi yang pasti aku pun tengah hadapi keadaan ne sekarang jadi aku cuba hadapinya dengan tenang. Aku bagi ruang kepada diri aku sendiri dan kepada orang-orang yang terlibat. Beri masa untuk tenangkan diri. Hanya itu yang terbaik tika ini. betul kan?nehhh. :

comelnya kutsing ne kan?haha. pandai jua dea konpius rupanya.ahahah!


Baiklah ?
Sini aku bagi sedikit tips untuk hadapi keadaan yang tersangat laa rumit.
1.Jangan Panik , TENANG ok!
2.Jangan Emosional 
3.Jangan Tergesa-gesa
4.Jangan Putus asa ^_^
5. Sentiasa berdoa supaya semuanya akan selesai dengan cepat.
6.Jangan Lupa senyum! Hargai diri anda ^_^


Huraiannya korang tau laa tuh kan?hehe. Bukan tak mahu hurai tapi perut aku macam sakit jaa ne.Rasa macam mau muntah pun ada. maybe gastrik laa ne. haha! Pembalasan juga sebab bangun awal sangat jadi perut pun awal lapar jugak. ngee3x. 

Okaylaa, aku rasa macam ingin menyambung kembali tidur aku yang tersekat tadi.haha!Mau rest kejap sementara ada masa. Have a nice day semuanya ^_^ !


                                                                                                                             

Labels:



Old things | New things