Follow Dashboard
Best x??

TITLE; Hey You , Raya makin hampir ^_^
Friday 19 August 2011 | Friday, August 19, 2011 | 0 comments
Tik tok tik tok , Assalammualaikum kalian semua . Semoga sentiasa berada dalam LindunganNYA,Aminn.Lama jugak aku tak update blog kesayangan aku ne kan?Maklumlaa,buzy melayan malas kat rumah sendiri2.hahhaaa!Just kidding laa,Sebenarnya no idea lagi na update apa.Baru dapat Idea mlm ne.Hoho!
Okay,sekarang ne kita dah masuk puasa yg ke19 kan?Syukur Alhamdulillah~ kita masih diberi kesempatan utk berpuasa sehingga ke hari ini kan?Tidak semua org mndapat peluang macam kita ne,maklumlah~ byk perkara luar jangkaan yg kita tak tahu kerap terjadi.Huhuhuhu.So,kita kena bersedia menghadapi segalanya Okay! ( ceh,trep ustazah pula aku ne kan?hehe) Takpela , sekadar peringatan utk diri sendiri&kawan2 juga^_^.

Dalam 10 hari lagi kita akan meraihkan hari yang ditunggu2 oleh seluruh umat Islam di dunia, mesti ramai dah sibuk beli kelengkapan utk raya kan?Hee,Sama juga laa ngn aku & famili serta keturunan aku ,hahaa!Buzy dah nak beli itu ini..hehe!Ada jaa yang tak cukup kan?And dengar2 org ckp kalau raya dah nak tiba ne, kaum yg paling byk karena adalah kaum hawa?betulka?Yes! Memang betul pun , aku akui itu sebab aku pun tergolong dalam org2 yg byk karena ne , hehehe . Tau2 laa kan raya ne hanya sekali dalam setahun , jadi sebab tuh laa kita nak raikannya dengan penuh kepuasan . Ceh! Nampak sgt aku ne tamak tapi taklah smpai mcm tuh kan. I mean , byk karena dlm mbuat persiapan sebaik mungkin seperti sesuatu yg simple but Nmpak cntik.Hehehee. Setakat ne , Byk persiapan dah yang beresss~ hehhee. Pakaian raya?Kasut?Persiapan rumah? & lain2 semua dah beress ~ Huhuhuuuu. Tinggal Kuih raya jaa yg belum beres ne sebab baru 3 jenis kuih. Mau ditambah smapai menjadi 7 jenis.hehhee. Kununlaa~ aku acah je tuh. Aku pun tak tahu lagi berapa byk kuih raya yg akak aku nak buat tahun ne..

Bila bulan ramadhan tiba, mesti teringat akan kenangan masa berpuasa kat asrama masa form1-3 . Kenangan itu tersangat-sangat laa manis tau! Never forget it& I Never think want to forget it tau~ Sweet sgt.Nak tahu kenapa?sebab asrama yg aku tinggal dulu tak sama tau dengan asrama2 yg ada kat dunia ne! aku jamin tuh , walaupun ada , aku akan anggap tiada . hehe :p . Aku ingat lagi masa aku form 1 , first time aku berpuasa tanpa family aku,memang sedih laa kan & kena lagi masa tuh aku masih boleh dikategorikan sebagai budak2(yeayy,perasan!) hehe. Sedih tau! rasa nak pulang jaa,tambahan lagi makanan kat asrama ne sikit jaa.Huh.Memang menyedihkanlah..TAPIII semua tuh mengubah fikiran aku setelah aku menyedari bahawa poasa kat asrama tuh memang best! bersama rakan2& guru tersayang , Huh ~ touching aku kalau ingat balik tau. Masa kat asrama dulu , kami laa first generation tau. Bangga ne XD . hehe. Kami yang rasmi asrama& juga sekolah lama aku tuh. Hehe . Masa kena kat sana punyalaa sedih gilaa tapi tak sangka yg aku memang beruntung dapat bersekolah kat sana.Byk aktiviti yang aku sertai masa kat sekolah tuh , boleh dikatakan semuanya aku dah try tau.hehe. Tak percaya? It's Okay , tak paksa pun :) Biar korang tak percaya, aku nak teruskan juga cerita aku , boleh kan? sebab ne blog aku . hehe . Okay , Lepas tuh kenangan yang paling sweet adalah masa puasa , Huh! aku ingat lagi. Tiap kali puasa kami akan hias asrama cntik2 , sbb ada pertandingan tau antara asrama putera&puteri. Selain tuh , kami akan sibuk berlatih lakonan , nyanyian ( Lagu raya) coz tiap kali dah nak cuti raya , kami ada malam seribu 1 malam iaitu malam penutup ramadhan kami kat asrama laa untuk tahun tuh.hehee! Masa tuh laa korang akan nampak ramai student yg nangis. Bermaafan antara guru dengan pelajar & antara pelajar dengan pelajar . Aku pun termasuk juga golongan yg kuat menangis tuh tau! hahaaa , memalukan ~ Memang best laa! huh , sukar utk digambarkan . Tambahan lagi , dapat terawih penuh jaa & Lepas terawih biasanya kami akan buat moreh kat surau , Lepas tuh kemas2 surau & cikgu akan pasang lagu raya kuat2 kat asrama . Wahhhh ! bestttttttt tau! kami juga akan buat pelita&Letak sekeliling asrama . masa tuh pelajar dan cikgu2 sama jaa . Macam kwn . hehehe . Sporting gila cikgu masa tuh tau . Rindu kat mereka semua :( . Rindu nak main bunga api, rindu nak masak lemang sama2 ., rindu segala2nya laa~ Sekiranya masa bisa di ulang kembali , akan ku rakam semua kenangan itu tau ( Memang ada rakaman pun) hehe XD . Terima Kasih Ya Allah atas pengalaman yang telah Engkau anugerahkan buat diri ku yang serba kekurangan ini :) . Memang ada hikmah di sebalik semua perkara yang terjadi , aku akui itu ^_^ .


 Kenangan Indah itu sentiasa bermain di fikiranku bila tiba waktunya HARI RAYA ^_^


Walaupun begitu , berpuasa dengan family tidak kurang hebatnya okay. Sama2 menggembirakan & memberi kenangan yang manis :) . hehhee ! 

Okaylah , aku nak kongsi lagu best ngn korang semua ne , My febret ne tau! Tak pndai jemu nak dengar , masa tak raya pun I dengar Okay XD !
Jom kita layannn lagu raya kakak aku ne . hehehee 
 Yang ada kat blog aku ne , mainkan tau ! yang kat youtube tuh .hehehe

Jom nyanyi sama-sama okay , hehehe !

MULIA by kakak aku ( Erra fazirah ) > kes perasan ~

Hari yang mulia , bulan yang mulia
datang membawa detik bahagia
hari yang mulia , bulan yang mulia
ikhlas memberi , ikhlas menerima ..

Jalan yang terang 
semakin terbentang
susah&senang , sama bergandingan ~

c/o Kita bersatu niat , menghapuskan dendam
Yang jauh yang dekat sama meraikan ..
berkirim salam , sebagai ingatan
bahagia hendaknya di hari Mulia ..

Hari yang mulia , bulan yang mulia
saat yang indah memulakan makah
salah dan silap sama memaafkan
susah& senang sama bergandingan~

ulang c/o =D
 Enjoy okay :) 

p/s : Selamat menyibukkan diri semua XD . HEHEEE ~









Labels:



Old things | New things